"Прокладай шлях до розуму людини через її серце" Ф.Честерфілд

"Прокладай шлях до розуму людини через її серце" Ф.Честерфілд

Методичні розробки


 Конспекти уроків. 9 клас

Суспільно-політичні течії і рухи в Росії. Повстання декабристів.

Німеччина у 1871 – 1900 рр. Внутрішня і зовнішня політика О. фон Бісмарка. 

Початок громадівського руху наприкінці 50-х — в 60-і роки ХІХ ст

                            6 клас

Технологічні карти уроку

Міфологія, писемність і мистецтво Стародавнього Єгипту

Цивілізації Дворіччя

Цикл уроків в технології "Перевернуте навчання"

                                            Методичний проект 
Розвиток критичного мислення у процесі вивчення історії 

  Основні питання Критичне мислення – це складний процес пізнання, що розпочинається зі збору інформації, її аналізу та синтезу, порівняння, інтерпретації і вироблення адекватних практичних дій. Технологія критичного мислення повністю співзвучна з інноваційним навчанням. Вона заснована на творчому співробітництві учителя та учня й орієнтована на розвиток у дітей аналітичного підходу до будь-якого навчального матеріалу. Технологія розрахована на постановку проблем і пошук оптимальних шляхів їх вирішення.
  Актуальність теми. Перехід від традиційного до інноваційного навчання вимагає оволодіння учителем відповідними освітніми технологіями. Останнім часом дедалі більшої популярності набуває технологія критичного мислення. Офіційними авторами та розробниками технології вважаються американці. Результати практики дозволяють говорити про високу позитивну динаміку навчального процесу. По–перше, всі школярі починають “говорити”. Опираючись на опрацьований фактичний матеріал, вони вільно аргументують свою думку, інтерпретують факти, події явища, процеси, приймають обґрунтовані та виважені рішення. Запровадження методів критичного мислення для вивчення історії допоможе педагогу активізувати пізнавальну діяльність учнів. Вони значно ефективніше опанують основними історичними знаннями, вміннями і навичками. Адже здатність критично опрацьовувати та практично використовувати здобуту інформацію визначає високий рівень учнівських компетенцій.
 Тип проекту: навчально-виховний
 Нормативна база проекту: Закон України « Про освіту» ( 1996р. із змінами 1998, 2000 р. ); Закон України « Про загальну середню освіту» ( 1999 р.); Концепція загальної середньої освіти ( 2001р.); Державний стандарт базової і повної середньої освіти ( 2004 р.); Концепція громадянської освіти в Україні ( 2000 р.); Проекти концепцій історичної освіти середньої загальноосвітньої школи ( 1993-2001 р.);Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти. – Постанова Кабміну від 31.12.2005 р. № 1312.
  Мета проекту Створення умов для формування особистості учня в системі компетентнісно-орієнтованого навчання через застосування методів критичного мислення на уроках історії.
   Завдання Реалізація потенційних можливостей учнів через систему пізнавальних завдань; забезпечення максимально можливої активності учнів на уроці; розробка конкретних методик діяльності; підготовка методичних матеріалів з теми
  Учасники проекту Учні 9-х класів, адміністрація, психолог школи, педагогічні працівники.
  Строки реалізації 2014-2015, 2015-2016 навчальні роки
  Друковані матеріали:
1. Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі. - Запоріжжя: Просвіта, 2004. - 328с.
 2. Баханов К.О. Дослідницька робота учнів на уроках історії. – Х.: Вид група «Основа», 2004. - 144с.
3. Баханов К.О. Організація особистісно - орієнтованого навчання. Порадник молодого вчителя історії. - Х.: Вид група «Основа», 2008. - 159с.
4. Вишковський І.В. Методи активізації пізнавальної діяльності// Історія та правознавство. - № 12, 2007. – С. 2 – 7.
 5. Десятов Д.Л. Практичні аспекти застосування методів критичного мислення на уроці історії // Історія та правознавство. - № 9, 2007. – С. 5 – 11.
 6. Кметь. В.Б. Використання пізнавальних завдань і задач у пошуково – дослідницькій діяльності учнів // Історія та правознавство. - № 14, 2007. – С. 16 – 20.
 7. Левітас Ф.Л., Салата О.О. Методика викладання історії. Практикум для вчителя. - Х.: Вид група «Основа», 2007. - 112с.
 8. Островський В. технологія розвитку критичного мислення у процесі вивчення шкільного курсу історії. – івано-Франківськ, 2005. – 23с.
9. Пометун О. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії// Історія і суспільствознавство в школах України. - №1, 2012
10. Пометун О. Критическое мышление для всех. – К., 2012. 184с.
11. Пометун О., Фрейман Г. Методика навчання історії в школі. - К.: Генеза, 2005. - 318с.
 12. Терно С.О. Розвиток критичного мислення старшокласників у прцесі навчання історії. – Запорожжя: Запорожський національний університет, 2011. Ресурси Інтернету
 Українська культура в XVI столітті.Освіта. Наука.  https://drive.google.com/file/d/0BzeYBKBue8TiSUtwUWF5c0ZqemM/view?usp=sharing
 Українська культура в XVI столітті.Архітектура і живопис. https://drive.google.com/file/d/0BzeYBKBue8TienJFbnNoSU5GWmc/view?usp=sharing
  Культура України на початку XVIІ століття.  https://drive.google.com/file/d/0BzeYBKBue8TibVV0YjhOV05fcFE/view?usp=sharing
 Національно-визвольна війна українського народу проти Речі Посполитої. https://drive.google.com/file/d/0BzeYBKBue8TiWG53MzNvWHVucjA/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар